בעלי עסקים בכל התחומים, בין אם הם מוכרים מוצרים או משווקים שירות כלשהו, צריכים להגיע איכשהו לקהל היעד שלהם. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת בימינו היא ללא ספק בעבודה ממוקדת וחכמה ברשתות החברתיות. מדיה חברתית היא כלי עבודה חזק במיוחד, ואפשר בהחלט לומר "ה" כלי בה’ הידיעה. במאמר קצר זה נסביר מה זה המדיה החברתית בעצם, וכיצד היא יכולה לייצר עבורכם כסף.
לא משנה אם אתם מוכרים מזון, בגדים או טלפונים סלולריים, או מספקים שירות הדברה, שירותי אבטחת מידע או טיסות לנופש בחו"ל, כל עסק באשר הוא יכול לקבל שטף קולח של לקוחות בפרסום נכון במדיות החברתיות באינטרנט. כולם, כולל אתם!
עם איזה מדיה חברתית שווה לעבוד?
כמו בכל דבר, יש שירות טוב ושירות טוב יותר, ובכל הנוגע לעבודה במדיה חברתית, כדאי לדעת איפה להשקיע את התקציב שלכם בצורה נבונה כדי לקבל את הכי הרבה תמורת הכסף שלכם. הנה הרשתות החזקות ביותר כיום, הרשתות ששווה לפרסם בהן:
- פייסבוק – הרשת החברתית הפעילה והחזקה ביותר בכל הנוגע לאינטראקציות ושיח, דבר חשוב ואפקטיבי למהלכי שיווק.
- טיקטוק – רשת שטסה בשנים האחרונות, חדשה יחסית, אך בהחלט משמעותית בנפח הגלישה שהיא מייצרת, וההזדמנות השיווקית שלה.
- אינסטגרם – גם בבעלות פייסבוק, או יש לומר מטא, נשענת על מדיה ספציפית – תמונות, ועובדת בשנים האחרונות שעות נוספות.
איך מנהלים את כל זה?
ניהול מערך שיווק נבון ברשתות החברתיות דורש ידע וניסיון. אל תבזבזו כסף סתם, קחו איש מקצוע, חברה חיצונית או מישהו "אין-האוס" (תלוי בגודל התקציב שלכם), ותנו להם לעשות את הקסם שלהם. בגדול בכדי לשווק ולמנף את כוחה של המדיה החברתית יש לבנות אסטרטגיה נכונה בהתאם למותג, לקהל היעד, ולדרך שבה שניהם מתנהלים ברשת הספציפית.
יש לבנות בסיס לאינטראקציה נכונה, משהו שמעורר תגובה ויחס, ולא רק רפרוף מהיר ומעבר הלאה למודעה הבאה. זה מתחיל בבחירת המדיה החברתית הנכונה ביותר עבור העסק שלכם, ואולי זו יותר מאחת, וממשיך ביצירת קמפיין מבוסס על האסטרטגיה, וניהול נכון, כולל הפקת לקחים ושינוי בזמן אמת, והתוצאות כבר יגיעו כאילו מעצמן.